Αρχική LIFESTYLE Τα οφέλη της άσκησης για το παιδί

Τα οφέλη της άσκησης για το παιδί

Σύμφωνα με τις επίσημες οδηγίες από παγκόσμιους ειδικούς οργανισμούς ένα παιδί θα πρέπει να ασκείται καθημερινά για 60 λεπτά.

Η ένταση της άσκησης δεν θα πρέπει να είναι έντονη, δηλαδή να προκαλεί μέτριου βαθμού λαχάνιασμα ή εφίδρωση, ενώ το παιδί μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε είδος το ευχαριστεί.

Τα οφέλη της φυσικής δραστηριότητας δεν περιορίζονται μόνο τη βελτιστοποίηση της σωματικής υγείας των παιδιών, αλλά λειτουργούν πολυδιάστατα σε πολλά επίπεδα ψυχικά και κοινωνικά.

Συνοψίσαμε τα σημαντικότερα και σας τα παραθέτουμε:

  • Η άσκηση βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν ένα υγιές μυοσκελετικό σύστημα. Μέσω της άσκησης «δυναμώνουν» σημαντικά τα οστά, οι μυς και οι αρθρώσεις τους.
  • Παράλληλα με την ενδυνάμωση του σκελετικού και του μυϊκού συστήματος, η άσκηση βοηθάει στην ενδυνάμωση και του καρδιαγγειακού συστήματος. Ουσιαστικά, κατά τη διάρκεια πραγματοποίησης μιας φυσικής δραστηριότητας «γυμνάζονται» παράλληλα η καρδιά και οι πνεύμονες, δηλαδή ασκείται συνολικά το καρδιοαναπνευστικό σύστημα.
  • Αναπτύσσεται η νευρομυϊκή συναρμογή των παιδιών. Με απλά λόγια, τα παιδιά μέσω τεχνικών ασκήσεων και των επαναλήψεων αυτών μαθαίνουν να ελέγχουν καλύτερα το σώμα τους και τις κινήσεις τους, βελτιώνοντας τα αντανακλαστικά τους και αναπτύσσοντας το συγχρονισμό μεταξύ ματιών και άκρων.
  • Η γυμναστική συμβάλλει σημαντικά και ουσιαστικά στη διατήρηση ενός υγιούς και φυσιολογικού βάρους. Η συγκεκριμένη επίδραση της άσκησης είναι ένα γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό, ειδικά εάν αναλογιστεί κανείς την αλματώδη αύξηση στα ποσοστά της παιδικής παχυσαρκίας, καθώς και το πλήθος των σοβαρών και αρνητικών συνεπειών που η αύξηση αυτή επιφέρει στην υγεία.
  • Η φυσική δραστηριότητα έχει, επίσης, σχετιστεί με πολλαπλά ψυχολογικά οφέλη για τα παιδιά. Έχει βρεθεί ότι βελτιώνει αισθητά τον έλεγχο του άγχους και μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης και εκδήλωσης συμπτωμάτων κατάθλιψης, περιστατικά που μπορεί να αποδειχθούν επικίνδυνα ιδιαιτέρως κατά την ευαίσθητη φάση της εφηβείας.
  • Σε κοινωνικό επίπεδο, η συμμετοχή σε φυσικές δραστηριότητες και ειδικά σε ομαδικά αθλήματα έχει βρεθεί ότι βοηθάει τα παιδιά στη γρηγορότερη και ουσιαστικότερη κοινωνικοποίησή τους, παρέχοντάς τους ευκαιρίες για αυτοπροβολή, ενισχύοντας την αυτοπεποίθησή τους και αναπτύσσοντας αισθήματα συνεργασίας και ομαδικότητας.
  • Σε επίπεδο πνευματικής λειτουργίας, έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά τα οποία ασκούνται εμφανίζουν μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας στα σχολικά μαθήματα.
  • Τέλος, μια πιο μακροπρόθεσμη αλλά ιδιαίτερα σημαντική επίδραση της άσκησης είναι ότι τα παιδιά που είναι σωματικά δραστήρια ακολουθούν και έναν συνολικότερα πιο υγιεινό τρόπο ζωής, αποφεύγοντας την κατάχρηση αλκοόλ, το κάπνισμα ή τη χρήση ουσιών τόσο κατά τη φάση της ανάπτυξής τους, όσο και στην ενήλικη ζωή τους.

Είναι πολύ σημαντικό να αφήσουμε το παιδί να επιλέξει το είδος του αθλήματος που ταιριάζει στην ψυχοσύνθεσή του. Επίσης πρέπει να το ενθαρρύνουμε να συνεχίσει ακόμα και όταν αποτυγχάνει, έτσι θα το βοηθήσουμε να διαμορφώσει μία δυνατή προσωπικότητα και να αντιμετωπίζει μόνο του τις αντιξοότητες. Η άσκηση και ο αθλητισμός θα του δώσουν ψυχικά και σωματικά αποθέματα εφόδια δηλαδή που θα το βοηθήσουν στην ενήλικη ζωή του.

Εφημερίδα City View – 7ο τεύχος
Α. Τιτάκη