Αρχική Exclude Σκαραμαγκάς: «Ξεθάβεται» ο τριπλός κόμβος, έργα από Χαϊδάρι έως Ασπρόπυργο

Σκαραμαγκάς: «Ξεθάβεται» ο τριπλός κόμβος, έργα από Χαϊδάρι έως Ασπρόπυργο

Σκαραμαγκάς και πάλι στο προσκήνιο μετά από χρόνια με τον τριπλό κόμβο να βγαίνει από τη… ναφθαλίνη.

Σκαραμαγκάς, ο οποίος προκαλεί πολλές αλλαγές από το Χαϊδάρι έως τον Ασπρόπυργο.

Μετά από χρόνια, ένα από τα “αιώνια εργα” της χώρας, ο τριπλός κόμβος στον Σκαραμαγκά βγαίνει από τη ναφθαλίνη. Την είδηση αποκάλυψε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ. Το έργο όπως σημείωσε χαρακτηρίστηκε ως “εθνικής σημασίας” και θα γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις.

Πρόκειται για έργα τεράστιας σημασίας για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και του Ασπροπύργου. Σχεδόν σε καθημερινή βάση δημιουργείται μποτιλιάρισμα καθώς οι οδικές υποδομές της περιοχές είναι πεπερασμένες.

Το σημαντικό αυτό έργο έχει μακρά ιστορία καθώς είχε ξεκινήσει πριν από 10 και πλέον χρόνια εργολαβία για την κατασκευή του τριπλού κόμβου. Είχε μείνει ημιτελές λόγω προσφυγής (για απαλλοτρίωση ακινήτου) στο ΣτΕ. Στη συνέχεια το 2017 η εργολαβία ολοκλήρωσης του έργου δόθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην Περιφέρεια Αττικής.

Στα χρόνια που ακολούθησαν το έργο παρέμεινε μετέωρο. Υπήρξε συνάντηση της Περιφέρειας Αττικής με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπου λήφθηκε η απόφαση το έργο να “επιστρέψει” και πάλι πίσω.

Ποια θα είναι η συνέχεια του έργου

Η πρώτη κίνηση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ ήταν να λυθεί ο γόρδιος δεσμός με το θέμα της απαλλοτρίωσης. Αυτό που έγινε, ήταν η επικαιροποίηση και τροποποίηση των περιβαλλοντικών όρων οι οποίοι θα οδεύσουν στο ΥΠΕΝ για επανέγκριση.

Το επόμενο βήμα είναι η πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου για την ωρίμανση του έργου. Θα αναλάβει την σύνταξη των τευχών δημοπράτησης. Στόχος είναι η δημοπράτηση του έργου μέχρι το τελευταίο τρίμηνο του 2022.

Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από την ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του ΠΕΠ Αττικής. Φορέας Υλοποίησης του έργου θα είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Το έργο είχε προϋπολογισμένο κόστος 55εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Το ποσό θα επανεξεταστεί καθώς θα πρέπει να επικαιροποιηθούν τα νέα οικονομικά δεδομένα (ειδικά μετά την γεωμετρική αύξηση των πρώτων υλών στην οικοδομή). Θα πρέπει να συνυπολογισθεί ότι περνούν αγωγοί φυσικού αερίου και πετρελαίου. Πιθανόν να πρέπει να μετατοπιστούν.

Ένα απαραίτητο έργο

Το έργο είναι από τα πλέον απαραίτητο για την περιοχή. Το φαινόμενο του μποτιλιαρίσματος χιλιομέτρων στη Λ.Σχιστού και την Λ.Αθηνών στην περιοχή του Σκαραμαγκά είναι καθημερινό φαινόμενο.

Με την κατασκευή του τριπλού κόμβου θα υπάρχει απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ.Σχιστού. Θα συνδεθεί η ημιδιανοιγμένη στο νότιο άκρο της, Περιφερειακή Αιγάλεω. Θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες Σήραγγες “φάντασμα” που είναι στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να εξεταστεί η κατάσταση των δύο ημιτελών σηράγγων. Αποτελούν μέρος της εργολαβίας και θα πρέπει να διερευνηθεί εξονυχιστικά η σημερινή τους κατάσταση.

Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ.Αθηνών.

Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινή κυκλοφοριακή ροή από την Αθήνα προς το βιομηχανικό κέντρο του Ασπροπύργου και την Ολυμπία Οδό και προς Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά.

Επιπρόσθετα οδικά έργα

Στα μελλοντικά σχέδια για το οδικό δίκτυο της περιοχής σχεδιάζεται η διαπλάτυνση της Λεωφόρου Αθηνών στο τμήμα από το Χαϊδάρι μέχρι τον Ασπρόπυργο που σήμερα λειτουργεί με δύο λωρίδες και εμφανώς δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον καθημερινό όγκο οχημάτων. Για το έργο εκπονείται μελέτη από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και θα αναζητηθούν κονδύλια για την μελλοντική υλοποίηση του.

Επίσης με τη σχεδιαζόμενη υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, το υπουργείο Υποδομών θα δημιουργήσει ένα νέο οδικό άξονα που θα ενώνει το Σχιστό με το πορθμείο του Περάματος, και δια μέσω της σήραγγας με τη Σαλαμίνα, δημιουργώντας καλύτερες οδικές συνθήκες για την κίνηση από και προς το νησί του Αργοσαρωνικού.

Στόχος είναι να μεταμορφωθούν οι οδικές υποδομές της περιοχής για να μπορούν να αντέξουν τον διαρκώς αυξανόμενο φόρτο, τόσο από ι.χ. από την Λ.Αθηνών όσο και -κυρίως- φορτηγών προερχόμενα από το λιμάνι του Πειραιά.

Η ακτινογραφία της εργολαβίας του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται (με την αίρεση της συμπλήρωσης ή αφαίρεσης φυσικού αντικειμένου στην φάση προετοιμασίας των τευχών δημοπράτησης) :

α. Η κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου “Σκαραμαγκά”,
β. Η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου “Ναυπηγείων”, ο οποίος προβλέπεται να εξυπηρετεί τη σύνδεση της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως (Σχιστού) με την οδό Παλάσκα,
γ. Η βελτίωση του ανισόπεδου κόμβου “Σχιστού” μεταξύ της Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου και της Λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως – Σχιστού
δ. Η ολοκλήρωση του Ημιδιανοχθέντος τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω (Δ.Π.Λ.Α.) σε μήκος 1,5 χλμ. περίπου, από το πέρας του κατασκευασμένου και ήδη σε λειτουργία τμήματος της Λεωφόρου, μέχρι τα όρια του Ανισόπεδου Ημικόμβου Σκαραμαγκά (συμβολής της Δ.Π.Λ.Α. στην Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου), καθώς και τα απαιτούμενα έργα συλλεκτήρων όμβριων και αποχέτευσης, οδοφωτισμού, σηματοδότησης, σήμανσης – ασφάλισης, πρασίνου.