Αρχική OUR VIEW Πέντε λόγοι… αισιοδοξίας για το 2018

Πέντε λόγοι… αισιοδοξίας για το 2018

Εικόνα για τα έργα που θα γίνουν στην Δυτική Αττική το 2018.

Έτσι αλλάζει η Δυτική Αττική

Όλα όσα πρόκειται να γίνουν και αναβαθμίζουν την επί πολλά χρόνια υποβαθμισμένη περιοχή.

Το 2017 άφησε… πληγωμένη σε πολλούς τομείς τη Δυτική Αττική, ανέδειξε τα προβλήματα και την επί πολλά έτη υποβάθμιση της περιοχής αλλά απ’ ότι φαίνεται οδήγησε και σε αποφάσεις που αφορούν σημαντικά έργα γι’ αυτήν.

Όλα δείχνουν ότι πρόκειται για έργα τα οποία θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της περιοχής και τα οποία χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών.

Οδικές παρεμβάσεις, η επέκταση του Μετρό, αντιπλημμυρικά έργα, το νέο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής είναι δεδομένο –αν και εφόσον δεν μείνουν όπως έχει συμβεί στο παρελθόν σε επίπεδο εξαγγελιών– θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της Δυτικής Αττικής. Ουσιαστικά, με τον ερχομό του 2018 αποτελούν έναν σημαντικό λόγο να αισιοδοξούν για το μέλλον οι κάτοικοι.

Οδικά έργα

Πρόκειται για όσα εξήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στο Περιφερειακό Συνέδριο για την Ανάταξη της Δυτικής Αττικής και την Ειδική Θεματική Συνεδρία “Ελευσίνα 2021: Πολιτιστική Πρωτεύουσα”.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών προχωρούν οι μελέτες για τα ακόλουθα οδικά έργα:

-Σύνδεση της  περιφερειακής Αιγάλεω με την υφιστάμενη εθνική οδό Αθηνών Κορίνθου. Προβλέπεται η κατασκευή ενός ανισόπεδου ημικόμβου στο Σκαραμαγκά.

-Αναβάθμιση του υφιστάμενου ανισόπεδου κόμβου Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου (απαιτεί μια νέα γέφυρα υπεράνω της Ε.Ο. Αθήνας – Κορίνθου)

-Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών –Κορίνθου μεταξύ του Ανισόπεδου ημικόμβου Σκαραμαγκά και Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας.

-Πρόβλεψη ενός νέου Α/Κ (Α/Κ Ναυπηγείων) επί της Λεωφ. Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αναγκαίου για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτούμενου κόμβου στη διασταύρωση Λ. Σχιστού και Παλάσκα και η ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής.

Στο πλαίσιο της πρόβλεψης του συγκεκριμένου κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λ. Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων.

Το Μετρό

Φυσικά, τα οδικά έργα που προαναφέρθηκαν συνδέονται άμεσα όσον αφορά την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της περιοχής με την επέκταση του Μετρό προς τον Πειραιά.

Έχει υλοποιηθεί το 60% επέκτασης, καθώς ήδη έχει διανοιχτεί το 98% της σήραγγας, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά την επίσκεψή του στον σταθμό στην Αγία Βαρβάρα. «Η εκτίμηση μου είναι ότι πάρα πολύ σύντομα θα μπορούμε να επισκεφτούμε και τους άλλους σταθμούς -και το σταθμό Αγίας Βαρβάρας μέσα- όπου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες», είπε ο κ Σπίρτζης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Αγία Βαρβάρα η παράδοση της οδού Ελ. Βενιζέλου πραγματοποιήθηκε ένα χρόνο νωρίτερα από το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα.

Πριν από λίγες ημέρες ο κ. Σπίρτζης επισήμανε ότι τέλη του ‘18 αρχές του ‘19 θα λειτουργήσουν οι τρείς πρώτοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς Πειραιά. Δεν αποκλείεται δηλαδή, το 2019 να βρει την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό και τη Νίκαια με Μετρό.

Τα αντιπλημμυρικά

Φυσικά πέρα από τα οδικής φύσεως έργα που προαναφέρθηκαν είναι σημαντικό –κάτι που πλήρωσε το 2017 με ανθρώπινες ζωές η Δυτική Αττική- να γίνουν οι απαιτούμενες αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις. Ήδη προβλέπεται η κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων της περιοχής που εντάσσεται και εξυπηρετεί και τα παραπάνω οδικά έργα. Αρχής γενομένης από την Λεωφόρο Καβάλας στο Χαϊδάρι και φυσικά τη Μάνδρα, τα Μέγαρα και την Ελευσίνα.

Τα έργα της τάξης των 292 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε από το βήμα του 8ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση: «Η Ανάταξη της Δυτικής Αττικής» η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου.

«Μετά από σοβαρή και συστηματική δουλειά, με το κεφάλι πάντα σκυμμένο στα προβλήματα, είμαστε σήμερα σε θέση να ανακοινώσουμε από τη Δυτική Αττική, για τη Δυτική Αττική, έργα της τάξης των 292 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μία τονωτική ένεση στο σύνολο της εθνικής οικονομίας» δήλωσε η κ. Δούρου, εξηγώντας ότι πρόκειται για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας (99 εκατ. ευρώ), έργα οδοποιίας (112 εκατ. ευρώ), έργα άρδευσης, ύδρευσης και αποχέτευσης (56 εκατ. ευρώ), έργα κοινωνικών υποδομών και αστικών αναπλάσεων (25 εκατ. ευρώ).

«Άρα, μιλάμε για έργα μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας. Μιλάμε για έργα που στηρίζουν τους συμπολίτες μας στη Δυτική Αττική στην προσπάθειά τους να επουλώσουν τις πληγές τους. Δεν είναι έργα φιλανθρωπίας, είναι έργα που βάζουν τις βάσεις των υποδομών για μία στέρεα, βιώσιμη ανάπτυξη, που θα παράγει αξιοπρεπείς θέσεις εργασίας. Είναι έργα που θα βάλουν τη βάση για μία αλλαγή πορείας. Είναι έργα που έχουν το πρόσημο της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης» ανέφερε η περιφερειάρχης Αττικής.

Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο

Πέρα όλων υπάρχει πάντα και το θέμα της κατασκευής του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο που μπορεί να σημάνει την υψηλή δυνατότητα και αξιοπιστία της χώρας μας στη διαχείριση μεγάλων όγκων φορτίων προκειμένου να φτάσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα στον προορισμό τους, δεδομένου του συγκριτικού πλεονεκτήματος της γεωγραφικής θέσης της χώρας μας.

Ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις για την από κοινού ανάπτυξη και εκμετάλλευση της δεύτερης παραχώρησης στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο βρίσκονται η κινεζική Cosco και οι νέοι βασικοί μέτοχοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι ιταλοί της Ferrovie dello Stato Italiane. Η κινεζική εταιρεία, φέρεται να έχει συμφωνήσει να συνεργαστεί στον κλάδο των logistics τόσο στην Ελλάδα όσο και στα Βαλκάνια με τους Ιταλούς και τώρα, οι δύο πλευρές, είναι έτοιμες να κάνουν το πρώτο βήμα.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που έχει γίνει, η Cosco επιδιώκει ανάπτυξη αποθηκευτικών εγκαταστάσεων και κέντρων διανομής για τους πελάτες της στον ΟΛΠ και προωθεί επιχειρηματικό σχέδιο για συνεργασία στο Θριάσιο, όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει δικαίωμα χρήσης μεγάλων αποθηκευτικών χώρων, όπως και των εκεί σιδηροδρομικών υποδομών. Η συνεργασία θα αφορά τη μεταφορά, προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, φορτίων προερχόμενων από την Ασία στον Πειραιά. Πρόκειται δηλαδή για ένα κολοσσιαίο project, το οποίο αν κι εφόσον υλοποιηθεί τότε θα αλλάξει πολλά από τα σημερινά δεδομένα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της έκτασης στο Θριάσιο έχει ενταχθεί στο επικαιροποιημένο μνημόνιο που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με τους δανειστές και η προκήρυξη του έχει προσδιοριστεί για το β’ εξάμηνο του 2018. Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να μην προχωρήσει, αφού είναι προαπαιτούμενο.

Το Πανεπιστήμιο

Τέλος, το υπό ίδρυση Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής συναντά αντιδράσεις όμως όλα δείχνουν ότι το σχέδιο προχωρά κανονικά. Συγκεκριμένα σε θέση μάχης βρίσκονται οι πρυτάνεις οι οποίοι πραγματοποίησαν έκτακτη σύνοδο για το σχετικό θέμα αλλά και άλλοι φορείς. Παρά το γεγονός αυτό, το σχέδιο νόμου τέθηκε σε διαβούλευση, η οποία έληξε το πρωί της 4ης Ιανουαρίου, με στόχο το νομοσχέδιο να ψηφιστεί μέχρι τέλος Ιανουαρίου και να προχωρήσουν οι διαδικασίες για τη λειτουργία του νέου πανεπιστημίου, από τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά (2018-19).

Στο υπό ίδρυση πανεπιστήμιο θα υπάρχουν 26 τμήματα, αντί των 42 που έχουν αθροιστικά τα δύο ΤΕΙ, με τα νέα τμήματα να έχουν νέο πρόγραμμα σπουδών και ορισμένα από αυτά να θεραπεύουν νέα γνωστικά πεδία.

Αναλυτικότερα, τα γνωστικά πεδία του νέου πανεπιστημίου, όπως προβλέπονται στο νομοσχέδιο, θα είναι: α) Κοινωνικές, Διοικητικές και Οικονομικές Επιστήμες, β) Επιστήμες Μηχανικού, γ) Επιστήμες Τροφίμων, δ) Επιστήμες Υγείας και Πρόνοιας και ε) Καλλιτεχνικές Σπουδές.

Τα νέα Τμήματα θα έχουν νέο πρόγραμμα σπουδών και κάποια εξ αυτών θα θεραπεύουν νέα γνωστικά πεδία, που, όπως αναφέρει το υπουργείο, «δεν υπάρχουν ακόμη στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά έχουν δείξει την μεγάλη δυναμική και την προοπτική τους στις εμπειρίες άλλων χωρών».

Ειδικότερα, η Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών θα περιλαμβάνει τα τμήματα α) Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, β) Διοίκησης Επιχειρήσεων, γ) Διοίκησης Τουρισμού, δ) Κοινωνικής Εργασίας και ε) Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.

Η Σχολή Μηχανικών θα συγκροτείται από τα τμήματα: α) Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών, β) Μηχανικών Βιοϊατρικής, γ) Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής, δ) Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών, ε) Μηχανικών Τοπογραφίας & Γεωπληροφορικής, στ) Μηχανολόγων Μηχανικών, ζ) Ναυπηγών Μηχανικών και η) Πολιτικών Μηχανικών.

Η Σχολή Επιστημών Τροφίμων θα συμπεριλαμβάνει τα τμήματα Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων και Επιστημών Οίνου, Αμπέλου & Ποτών.

Η Σχολή Επιστημών Υγείας θα συγκροτείται από τα τμήματα: α) Βιοϊατρικών Επιστημών, β) Δημόσιας Υγείας, γ) Εργοθεραπείας, δ) Μαιευτικής, ε) Νοσηλευτικής, στ) Προσχολικής Αγωγής και ζ) Φυσικοθεραπείας.

Και τέλος, η Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα περιλαμβάνει τα τμήματα: α) Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας, β) Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, γ) Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης, και δ) Φωτογραφίας & Οπτικοακουστικών Τεχνών.

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο προβλέπεται να μη χάσουν τον ρόλο τους οι υπάρχουσες εργαστηριακές και κτιριακές επενδύσεις, αλλά και να μη θιγεί το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού των υπό συγχώνευση ιδρυμάτων.

Επίσης, οι φοιτητές που σπουδάζουν ήδη στα δύο ΤΕΙ, θα ενταχθούν αυτοδίκαια στα τμήματα του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Τα προπτυχιακά μαθήματα τμημάτων των απορροφώμενων ΤΕΙ, συνεχίζονται σύμφωνα με το καθορισμένο πρόγραμμα σπουδών μέχρι την ολοκλήρωση των εξαμήνων και των εξετάσεων για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος (2017-18).

Ωστόσο, από το χειμερινό εξάμηνο του ερχόμενου ακαδημαϊκού έτους (2018-19), θα εφαρμόζονται τα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών των τμημάτων του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Από τα παραπάνω προκύπτει, ότι στο μηχανογραφικό δελτίο που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα υπάρχει το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και τα τμήματά του, αλλά όχι τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά.

Η αντιστοίχιση μαθημάτων του προγράμματος σπουδών των τμημάτων των απορροφώμενων ΤΕΙ με μαθήματα του προγράμματος σπουδών των τμημάτων του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα γίνουν ύστερα από σχετική απόφαση της συνέλευσης του κάθε τμήματος.

Σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής επιθυμεί να ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο σπουδών του τμήματος ΤΕΙ Αθήνας ή Πειραιά, θα πρέπει να υποβάλλει σχετική υπεύθυνη δήλωση στην γραμματεία του τμήματος, μέχρι την 30η Σεπτεμβρίου 2018.

Ο αριθμός των φοιτητών που θα εντάσσονται στα νέα τμήματα, θα προκύψει ύστερα από σχετική πράξη του προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής ή του πρύτανη.

Όσον αφορά τα μεταπτυχιακά προγράμματα των δύο ΤΕΙ, αυτά θα συνεχιστούν μέχρι την ολοκλήρωσή τους από τους εγγεγραμμένους φοιτητές. Στους αποφοίτους των ΠΜΣ θα απονέμεται μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης τμήματος ΤΕΙ με τον υφιστάμενο κατά το χρόνο εισαγωγής τους τίτλο και τύπο.

Εφημερίδα City View – 9ο τεύχος
Κ. Μπελιάς