Αρχική LIFESTYLE Νηστεία με υγιεινή διατροφή για “Ζωντάνια και Ευεξία”

Νηστεία με υγιεινή διατροφή για “Ζωντάνια και Ευεξία”

Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, η οποία ξεκινάει 40 ημέρες πριν από το Πάσχα, πολλοί είναι αυτοί που νηστεύουν και δεν γνωρίζουν πως μπορούν να καλύψουν, με τις τροφές που επιτρέπεται να καταναλώσουν, τις διατροφικές τους ανάγκες.

Στη νηστεία αποφεύγονται τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης όπως το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά και η κύρια διατροφή αποτελείται από όσπρια, φρούτα, λαχανικά, θαλασσινά, αμυλούχα (ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, πατάτες, δημητριακά) και λαδερά φαγητά.

H Σαρακοστή είναι μια περίοδος, που πρέπει να προσέξουμε ιδιαιτέρως με τη διατροφή μας, να καλύπτουμε τις ανάγκες μας σε σίδηρο. Επιβάλλεται λοιπόν να καταναλώνουμε τροφές, οι οποίες μπορούν να αντικαταστήσουν την μεγάλη ομάδα τροφίμων που απαγορεύονται, ώστε να μην λείψει τίποτα από τον οργανισμό μας, ώστε το αποτέλεσμα να είναι όχι μόνο η καλύτερη ψυχική, αλλά και σωματική υγεία.

Το ασβέστιο μειώνεται, λόγω της αποχής από τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Επίσης, οι βιταμίνες Β12 και φολικό οξύ προσλαμβάνονται σε μικρές ποσότητες, γιατί βρίσκονται κυρίως σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης.

Μια πολύ καλή επιλογή με υψηλή διατροφική αξία αποτελεί το ταχίνι (σησαμοπολτός). Είναι ιδανικό υποκατάστατο των ζωικών πρωτεϊνών, είναι πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως είναι το ασβέστιο, ο σίδηρος, η βιταμίνη Ε, το κάλιο, ο ψευδάργυρος κ.α. Το ταχίνι ενδείκνυται για ένα σωστό πρωινό πάνω σε μία φέτα ψωμί ή παξιμάδι. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε σε σαλάτες, σάλτσες και όσπρια καλύπτοντας τον οργανισμό σας με τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται!

Καλές πηγές ασβεστίου εκτός από το ταχίνι, κατά την περίοδο της νηστείας είναι οι ξηροί καρποί και τα όσπρια. Καταναλώστε επίσης μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, μπάμιες, πράσινα λαχανικά και μαύρο ψωμί. Φυτικές τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι τα όσπρια (κυρίως φακές, φασόλια μαυρομάτικα), οι ξηροί καρποί, τα εμπλουτισμένα δημητριακά, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (π.χ. σπανάκι), τα αποξηραμένα φρούτα και τα θαλασσινά. Σίδηρο σε υψηλές συγκεντρώσεις έχουν επίσης τα κρεμμύδια, το μαρούλι και η σόγια.

Τις ελλείψεις σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β (υπεύθυνες για την ομαλή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος), μπορούμε να τις αποφύγουμε τρώγοντας ξηρούς καρπούς, χαλβά, ταχίνι και εμπλουτισμένα δημητριακά. Τέλος, στην περίοδο της σαρακοστής αντικαταστήστε το ψάρι, με θαλασσινά για να μην μειώσετε την πρόσληψη των περίφημων ω-3 λιπαρών οξέων, που θεωρούνται απαραίτητα για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος και της πνευματικής μας ανάπτυξης. Τα θαλασσινά αποτελούν επίσης πλούσια πηγή βιταμίνης Β12.

Αν όλες οι παραπάνω ομάδες τροφίμων ενταχθούν στη καθημερινή σας διατροφή, είναι σίγουρο ότι κατά τη διάρκεια της νηστείας όχι μόνο θα αποτοξινωθείτε αλλά θα νιώθετε γεμάτοι ζωντάνια και ευεξία!