Αρχική ΕΙΔΗΣΕΙΣ Νέα έργα και επεκτάσεις της Αττικής Οδού – Από Αττική οδό στον...

Νέα έργα και επεκτάσεις της Αττικής Οδού – Από Αττική οδό στον Πειραιά μέσω Περιφερειακής Αιγάλεω

Αττικής Οδού

Στο κάδρο του σχεδιασμού για νέα έργα ξαναμπαίνουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Εάν υλοποιηθεί το κυβερνητικό πρόγραμμα για νέες υποδομές, τότε ο κατασκευαστικός κλάδος έχει να ελπίζει σε κάτι χειροπιαστό, από την νέα χρονιά.

Φέτος, με εξαίρεση την προκήρυξη των επεκτάσεων του μετρό για την γραμμή 4 και το αεροδρόμιο στο Καστέλι, δεν βγήκαν άλλα μεγάλα έργα. Έκλεισε όμως ένας μεγάλος κύκλος δεκαετούς πορείας με πολλές περιπέτειες και αστοχίες, αυτός των συγχρηματοδοτούμενων οδικών έργων.

Ο Ε65 να παραμένει μέχρι στιγμής μοναδική εκκρεμότητα, λόγω σημαντικών καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις.

Στους τεχνικούς ομίλους της χώρας, έχει αρχίσει να επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία για τους νέους σχεδιασμούς, αντιμετωπίζοντας με επιφυλάξεις τις εξαγγελίες για την εκκίνηση μιας νέας γενιάς έργων που συζητούνται την τελευταία δεκαετία. Αν και επί του παρόντος επικρατεί σκοτάδι για το σχεδιασμό του υπουργείου αναφορικά με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που επανέλαβε κατά την συζήτηση του προϋπολογισμού ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Σπίρτζης, η αγορά βλέπει θετικά την ανάσταση του έργου.

Η κατασκευή σήραγγας που θα ενώνει τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, η επέκταση έως τη Ραφήνα, η περιφερειακή του Αιγάλεω (συνδέει την Αττική Οδό με τον Πειραιά) αλλά και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας στον κόμβο Καλυφτάκη, είναι ένας σχεδιασμός που έχει περιγράψει και ο υπουργός. Όμως προτάσεις κατά καιρούς έχουν παρουσιαστεί και από άλλους φορείς της αγοράς, όπως ο πρώην γενικός γραμματέας συγχρηματοδοτούμενων έργων κ. Στέργιος Λαμπρόπουλος.

Ο τέως κυβερνητικός αξιωματούχος έχει περιγράψει ένα μοντέλο κατασκευής έργων χωρίς κρατική χρηματοδότηση και διόδια, δίνοντας έμφαση στην ανάλυση κόστους –οφέλους, με σκοπό να εξασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα των επενδύσεων. Η πρότασή του περιλαμβάνει την χρηματοδότηση των νέων επεκτάσεων της Αττικής Οδού αλλά και σειράς σιδηροδρομικών και λιμενικών έργων στην Περιφέρεια Αττικής.

Κατά την πρόσφατη ομιλία του στην συζήτηση για τον προϋπολογισμό, ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε την βούλησή του υπουργείου για προκήρυξη από την νέα χρονιά του Ε65, από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα. «Θα προσπαθήσουμε εντός του 2018 να εκκινήσει και το βόρειο τμήμα του έργου», ανέφερε.

Εντός του πρώτου τριμήνου της νέας χρονιάς προβλέπεται να δημοπρατηθούν άλλα τρία έργα: ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία, το Άκτιο-Λευκάδα και η παράκαμψη της Χαλκίδας.

«Ετοιμάζουμε τον φάκελο για την κατασκευή των πρόδρομων εργασιών και των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και, βέβαια, του Προαστιακού Σιδηρόδρομου μέχρι το Λαύριο», σημείωσε ο υπουργός. Στα σιδηροδρομικά έργα θα συνεχιστεί η υλοποίηση υφιστάμενων έργων υποδομής ύψους 832 εκατομμυρίων ενώ μέχρι τον Φεβρουάριο προγραμματίζονται να προκηρυχθούν νέα σιδηροδρομικά έργα προϋπολογισμού 250 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για το Κιάτο-Ροδοδάφνη, το Λάρισα-Βόλος, το Παλαιοφάρσαλα-Καλαμπάκα.

Σε ό,τι αφορά τα… παλιά γραμμάτια, ολοκληρώνεται η νέα διπλή ηλεκτροδοτούμενη σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του υπουργείου, το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι δίνεται σε κυκλοφορία τον Ιανουάριο, το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός τον Ιούνιο και το Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, τον Απρίλιο του 2018.

Επίσης ολοκληρώθηκε ο Σταθμός Λαρίσης και η κατασκευή του ηλεκτροκινούμενου τμήματος Σταθμός Λαρίσης-Πειραιάς στη σιδηροδρομική γραμμή Πειραιάς-Τιθορέα και τίθεται σε λειτουργία στις 15 Ιανουαρίου 2018. Εντός της νέας χρονιάς αναμένεται να ολοκληρωθεί παράλληλα η κατασκευή του σιδηροδρομικού τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, έργο για το οποίο έχει κατασκευαστεί το 72%.

Το υπουργείο δίνει μεγάλη σημασία και στο μνημόνιο με τη Βουλγαρία για την υλοποίηση της «σιδηροδρομικής Εγνατίας» και τη σύνδεση των τριών λιμανιών της Βορείου Ελλάδας με του Εύξεινου Πόντου, έργο που στηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.