Αρχική CULTURE Γιώργος Γερολυμάτος: Επαναστάτης με αιτία στο «Νέο κύμα»

Γιώργος Γερολυμάτος: Επαναστάτης με αιτία στο «Νέο κύμα»

Εικόνα για τον Γιώργο Γερολυμάτο

Συναντήσαμε τον Γιώργο Γερολυμάτο μια ηλιόλουστη Πέμπτη του Οκτωβρίου, λίγο πριν την πρεμιέρα του στο Gold bar – restaurant, στο Μπουρνάζι. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στην αναδρομή της καριέρας του, σε μια σπουδαία εποχή για το ελληνικό τραγούδι.

Μία περίοδος που σηματοδοτήθηκε από την ποιότητα των ερμηνευτών, σε όλα τα επίπεδα. Στα τέλη της δεκαετίας του ’60 θεωρήθηκε, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη, ένας από τους εμπορικότερους σταρ του ελληνικού κινηματογράφου.

Κ. Γερολυμάτε, πώς βιώσατε τη Χρυσή Εποχή του «Νέου κύματος», όπου ανέδειξε σημαντικούς καλλιτέχνες, και τι σηματοδότησε τότε για εσάς;

Είναι μια απίστευτη εμπειρία, διότι είναι μια εποχή πραγματικά «Χρυσή» για το ελληνικό τραγούδι. Το «Νέο κύμα» ήταν επανάσταση για την εποχή εκείνη και συγκεκριμένα όλοι οι φοιτητές πρώτα άκουγαν «Νέο κύμα» και μετά οποιοδήποτε άλλο είδος μουσικής, όπως ήταν τα 60’s και 70’s εκείνη την περίοδο.

Είχα την χαρά και την τιμή -παρότι είμαι λαϊκός τραγουδιστής και δεν το ξέρουν όλοι ότι έχω τραγουδήσει και στο «Νέο κύμα» αρκετά τραγούδια- να συγκαταλέγομαι κι εγώ μεταξύ των τραγουδιστών του «Νέου κύματος». Είναι μια εποχή, η οποία έχει μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη μας και πιστεύω ότι θα μείνει διαχρονική.

Οι συνεργασίες

Συνεργαστήκατε με μεγάλους συνθέτες όπως τον Κατσαρό, τον Πλέσσα, τον Νικολόπουλο, τον Σπανό κ.α.. Πείτε μας πως επηρέασαν την εξέλιξη της καριέρας σας και αν έχετε ξεχωρίσει κάποιον.

Σημαντικό ρόλο στην καριέρα μου έπαιξε ο Γιώργος Κατσαρός, ο οποίος με βοήθησε πολύ. Ήμουν σε πολύ νεαρή ηλικία, όταν μου έδωσε και τραγούδησα στον κινηματογράφο διάφορα τραγούδια του, σε κινηματογραφικές ταινίες, που είχαν κάνει επιτυχία αλλά και ένα καταπληκτικό τραγούδι σε μια ταινία της Βουγιουκλάκη, στο «Πονηρό θηλυκό, κατεργάρα γυναίκα», που είναι το τραγούδι των τίτλων, το οποίο λέει «Και τώρα που τελειώσαμε τι έγινε;».

Στη συνέχεια, γενικά κάναμε πολλές συνεργασίες. Με τους άλλους συνθέτες, στους οποίους αναφερθήκατε, έχουμε δουλέψει και μου έχουν δώσει τραγούδια. Δεν ξεχωρίζω κάποιον περισσότερο. Στην κορυφή της πυραμίδας είναι ο Πλέσσας, γιατί έχει γράψει από jazz μουσική μέχρι λαϊκό τραγούδι. Όλα τα είδη. Τον θεωρώ κορυφαίο Έλληνα τραγουδοποιό. Επίσης, πολύ κοντά του και ισάξιοι είναι όλοι όσοι αναφέρατε, όπως είναι ο Σπανός, ο Νικολόπουλος, ο Χατζηνάσιος. Καθώς, επίσης, και οι τρεις μεγάλοι, Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Ξαρχάκος. Κορυφή.

Συνεργαστήκατε επίσης με το σύνολο των σπουδαίων ερμηνευτών της χώρας μας. Πάριο, Μαρινέλλα, Βοσκόπουλο, Διονυσίου. Σχεδόν με όλους. Ταλέντα ανάλογης ποιότητας και τόσων μεγάλων επιτυχιών γεννιούνται σήμερα;

Τα ταλέντα γεννιούνται και θα γεννιούνται πάντα. Το θέμα είναι αν οι εποχές μπορούν να βοηθήσουν τα ταλέντα να φανούν και να αναδειχθούν. Σπουδαίοι καλλιτέχνες βγαίνουν και τώρα αλλά δεν έχουν τις δυνατότητες να γίνουν είδωλα, γιατί όλα κυλούν με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Η μια επιτυχία διαδέχεται την άλλη, οπότε γρήγορα έρχονται και παρέρχονται τα τραγούδια και αυτό το άκουσμα δεν μένει. Γι’ αυτό πιστεύω ότι τις δεκαετίες από 60’s μέχρι και το 2000 έχουν βγει καλύτερα τραγούδια και στο παγκόσμιο ρεπερτόριο. Μετά ξεκινούν οι μεγάλες αλλαγές με τους υπολογιστές που χρησιμοποιούν στα στούντιο και δεν κάνουν live μουσική.

Η τεχνολογία κατά την άποψή σας έχει επηρεάσει αρνητικά την ποιότητα της μουσικής;

Έχει τα θετικά της, τα οποία είναι να έχουμε σήμερα έναν τέλειο ήχο και ένα τέλειο άκουσμα. Από την άλλη πλευρά όμως δεν έχει το live, το ζωντανό που έχει όταν παίζει ο μουσικός. Βέβαια, στην Αμερική σήμερα άρχισαν ξανά να παίζουν όλα τα κομμάτια τους στα στούντιο για να μπορεί να καταγράφεται το συναίσθημα του μουσικού και όχι μόνο του τραγουδιστή.

Ριζικές αλλαγές στην διασκέδαση

Τι έχει αλλάξει σε σχέση με παλαιότερα στον χώρο της διασκέδασης;

Ο χώρος της διασκέδασης έχει αλλάξει κατά πολύ. Παλαιότερα όσοι διασκέδαζαν ήταν από κάποια ηλικία και πάνω, δηλαδή οι φοιτητές δεν μπορούσαν να μπουν στα μπουζούκια. Σήμερα τα μπουζούκια έχουν πολύ βαβούρα, δεν υπάρχει η ποιότητα που υπήρχε και ο κόσμος είναι χύμα, ενώ παλιά ντυνόταν επίσημα για να πάει στα μπουζούκια. Σήμερα μπορείς να πας με ένα τζιν και ένα σκισμένο μπλουζάκι και να μην σου πει κανένας τίποτα. Τότε οι άντρες έπρεπε να φορούν γραβάτα και οι γυναίκες να φορούν τουαλέτα. Υπήρχε περισσότερη χλιδή, περισσότερες εισπράξεις στα μαγαζιά. Οι τραγουδιστές ήταν πολύ περιποιημένοι. Εμείς δηλαδή φορούσαμε κοστούμια, γραβάτες, ακριβά πουκάμισα, λουστρίνια παπούτσια, ακριβά ρολόγια, για να δείξουμε ότι τιμούμε τον πελάτη, που ερχόταν και άφηνε κάποια χρήματα.

Αυτός είναι και ο λόγος που απέχετε από τις μεγάλες πίστες τα τελευταία χρόνια;

Επειδή, δεν υπάρχουν μεγάλες πίστες παρά μόνο υπήρχαν μέχρι τώρα 2-3 στην παραλιακή, οι οποίες ήταν καθαρά και μόνο για εμπορικούς σημερινούς τραγουδιστές, δεν είχα λόγο να ψάχνομαι να βρεθώ ανάμεσά τους. Έτσι, ούτε εγώ θα μπορούσα να προσφέρω αλλά ούτε κι εμένα με ευχαριστεί να συμμετάσχω σε τέτοια προγράμματα όταν ξαφνικά λέγονται άλλα τραγούδια και διασκεδάζουν αλλιώς.

Γι’ αυτό η επιλογή μου τα τελευταία χρόνια, ήταν να δουλεύω σε ένα πιάνο-εστιατόριο όπου μαζεύεται ποιοτικός κόσμος, τραγουδάμε πολύ ωραία τραγούδια και διασκεδάζουμε όλοι μαζί.

Το «Dancing with the stars»

Το 2011 συμμετείχατε στο «Dancing with the stars» και σας θυμόμαστε γιατί ήταν πολύ επιτυχημένη η συμμετοχή σας. Τι αποκομίσατε από αυτή την εμπειρία, θεωρείτε ότι ένας καλλιτέχνης μπορεί να δοκιμάζει διαφορετικά πράγματα;

Το «Dancing with the stars» για εμένα ήταν εμπειρία, διότι δεν είμαι χορευτής και δεν το κρύβω ότι δυσκολεύτηκα πολύ αλλά το προσπάθησα. Όχι ότι ήμουν ιδιαίτερος χορευτής, αλλά ο κόσμος επειδή έβλεπε την προσπάθεια που έκανα, με κράτησε για 7 επεισόδια. Στο 8ο επεισόδιο έλειπα γι’ αυτό πήρα φαουλ και έφυγα αλλιώς μπορεί και να με κρατούσαν. Ήταν μια μεγάλη εμπειρία. Ήταν μια πολύ ωραία εκπομπή για την εποχή εκείνη, είχε χλιδή, ήταν όλοι οι επώνυμοι θα μπορούσα να πω ότι μου άφησε μια πολύ ωραία ανάμνηση.

Οι ισορροπίες

Πώς διαχειριστήκατε σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο την εποχή των μεγάλων επιτυχιών σας; Επτά Χρυσοί δίσκοι και ένας Πλατινένιος είναι σπουδαίος απολογισμός.

Αυτά τα νούμερα των δίσκων όμως είναι αληθινά. Εμείς δεν λέγαμε ότι με την κυκλοφορία του δίσκου έγινε Χρυσός ή Πλατινένιος, γιατί αυτό είναι παραπλανητικό. Πρώτα πρώτα σήμερα δεν υπάρχουν CD. Από πού βρίσκουν σήμερα ότι ανακηρύσσονται δίσκοι Χρυσοί και Πλατινένιοι; Που πουλάνε CD και δεν το ξέρω εγώ; Τα CD πλέον τα δίνουν στα περιοδικά και στα περίπτερα. Το συμπεραίνουν μόνο από χτυπήματα στο Youtube; Εμείς περιμέναμε να επιστραφούν οι δίσκοι ή τα CD, να αφαιρεθούν οι επιστροφές και να ανακηρυχθεί ο δίσκος Χρυσός ή Πλατινένιος.

Το διαχειρίστηκα πολύ σωστά, όπως έπρεπε να το διαχειριστώ. Υπάρχουν τραγούδια που έμειναν στο χρόνο και υπάρχουν ακόμα κάποια που τραγουδιούνται. Έχω τη χαρά να λέω ότι έχω κάνει μια ωραία και «καθαρή» καριέρα, με το σπαθί μου. Δεν βοηθήθηκα. Υπήρχαν άνθρωποι, οι οποίοι δεν ήταν φιλικοί απέναντί μου, χωρίς να ξέρω τους λόγους και τις αιτίες. Δεν είναι όλα πάντα ρόδινα, αλλά προσπάθησα και κρατήθηκα ανεξίτηλος. Μπήκα και βγήκα από τη «νύχτα» αλώβητος και σαν τραγουδιστής και σαν άνθρωπος, χωρίς να έχω πέσει ούτε σε ουσίες, ούτε σε πάθη, ούτε σε λέσχες, ούτε σε καζίνα ,ούτε σε τίποτα.

Τέλος κ. Γερολυμάτο θα θέλαμε να μάθουμε, ποια η σχέση σας με την Δυτική Αττική, καθώς και για τις χειμερινές σας εμφανίσεις.

Τα Δυτικά προάστια είναι η περιοχή μας ολόκληρη. Μπορώ να πω ότι έχω πολύ καλή σχέση, με αγαπάει ο κόσμος, αλλά οπουδήποτε και να βρισκόμουν για εμένα το ίδιο είναι. Ο καλλιτέχνης είναι για παντού.

Ξεκινάμε στις αρχές Νοεμβρίου στο «GOLD» εγώ με τον Τέρη Ιερεμία από το συγκρότημα Charms, άνθρωπος ο οποίος είναι ορχήστρα ολόκληρη. Θα είμαστε με δύο πολύ καλούς μουσικούς, μια κιθάρα, ένα μπουζούκι και μια πολύ καλή τραγουδίστρια την Μπέσα Σέργη. Ευελπιστούμε ότι θα έχουμε ένα πολύ ωραίο χειμώνα όπως είχαμε και πέρυσι, συγκεντρώνοντας καλό κόσμο και περνώντας πολύ όμορφα.

Εφημερίδα City View – 7ο τεύχος
Α. Τιτάκη