Επενδυτική Συμμαχία στην Ελλάδα: Η Azora Εξαγοράζει Πλειοψηφικό Πακέτο της Donkey Hotels, ενώ η Fibank Εισέρχεται Ψηφιακά στην Αγορά

Η Azora αποκτά την πλειοψηφία στην Donkey Hotels
Η ισπανική εταιρεία επενδύσεων σε ακίνητα Azora, με έδρα τη Μαδρίτη, ανακοίνωσε την εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού 50,1% στην ελληνική ξενοδοχειακή αλυσίδα Donkey Hotels, χωρίς να αποκαλύψει το τίμημα της συμφωνίας.
Το υπόλοιπο 49,9% της εταιρείας παραμένει στην κατοχή του ελληνικού οικογενειακού γραφείου Ιωάννου. Μέσω αυτής της νέας στρατηγικής συνεργασίας, οι δύο πλευρές στοχεύουν στην επέκταση του χαρτοφυλακίου της Donkey Hotels και στη δημιουργία μιας ισχυρής πλατφόρμας φιλοξενίας με θεσμικά χαρακτηριστικά, προσανατολισμένη αποκλειστικά στην ελληνική αγορά.
Ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο με έμφαση στην Αθήνα και τη Σαντορίνη
Η Donkey Hotels διαχειρίζεται πέντε ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα, συνολικής δυναμικότητας 834 δωματίων. Στην Αθήνα περιλαμβάνονται το InterContinental Athenæum με 563 δωμάτια (λειτουργεί από το 1982), το New Hotel Athens με 79 δωμάτια, το Semiramis με 51 δωμάτια και το Periscope με 22 δωμάτια. Επιπλέον, στη Σαντορίνη διαθέτει το ξενοδοχείο Noūs με 119 δωμάτια.
Τα ξενοδοχεία New Hotel Athens, Semiramis και Periscope ανήκουν στην κατηγορία Design Hotels, που αποτελεί μέρος της Marriott International.
Σχέδιο ανάπτυξης και επενδύσεις σε υποδομές
Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, οι δύο εταίροι συμφώνησαν να ενισχύσουν την εταιρεία με φρέσκο κεφάλαιο, ώστε να υλοποιηθεί ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης. Το πλάνο περιλαμβάνει την αναβάθμιση του Athenaeum InterContinental, βελτιώσεις στις υπάρχουσες υποδομές και εξαγορές νέων μονάδων από ήδη εντοπισμένες ευκαιρίες στην αγορά.
Ο Χρήστος Ιωάννου παραμένει στη θέση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Donkey Hotels. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Donkey Hotels δημιουργήθηκε το 2021 από τη συγχώνευση δύο ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων: της Yes! Hotels Group και της Athenæum Hotel & Tourism Enterprises A.E.
Η Azora, που ιδρύθηκε το 2003, διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία άνω των 14,6 δισ. ευρώ στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, εκ των οποίων 3,6 δισ. ευρώ αφορούν τον ξενοδοχειακό τομέα. Το χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνει 60 ξενοδοχεία και περίπου 14.500 δωμάτια σε χώρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία, το Βέλγιο, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Fibank εισέρχεται στην Ελλάδα με πλήρως ψηφιακή πλατφόρμα
Παράλληλα με τις εξελίξεις στον τουριστικό τομέα, η βουλγαρική τράπεζα Fibank κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ελληνική αγορά, λανσάροντας τις υπηρεσίες της με ψηφιακή προσέγγιση. Με εντυπωσιακή αύξηση κερδών κατά 165% το πρώτο τρίμηνο του 2025 και άνοδο της μετοχής κατά 20%, η Fibank δείχνει ισχυρή δυναμική και εμπνέει εμπιστοσύνη στους επενδυτές.
Στρατηγική εξωστρέφεια με έμφαση στην καινοτομία
Η First Investment Bank, η μεγαλύτερη ιδιωτική τράπεζα της Βουλγαρίας, επιχειρεί πλέον να διευρύνει την παρουσία της πέρα από τα εθνικά της σύνορα. Με 32 χρόνια ιστορίας, η Fibank επιδιώκει να εδραιώσει την παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας από την Ελλάδα.
«Η κλίμακα στην οποία λειτουργούμε καθιστά πλέον την εγχώρια αγορά ανεπαρκή για την ανάπτυξή μας», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Fibank, Νικόλα Μπακάλοφ. «Είμαστε έτοιμοι να εκμεταλλευτούμε νέες ευκαιρίες σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας τη φιλοδοξία της Fibank να εξελιχθεί σε περιφερειακό χρηματοπιστωτικό παίκτη.
Σύγχρονο τραπεζικό μοντέλο για την ελληνική αγορά
Η Fibank φέρνει στην Ελλάδα ένα τραπεζικό μοντέλο βασισμένο στην τεχνολογία, στοχεύοντας σε πελάτες που προτιμούν τις ψηφιακές συναλλαγές. Το εγχείρημα αυτό ενισχύει τον ανταγωνισμό στην ελληνική τραπεζική σκηνή, φέρνοντας μαζί του την εμπειρία και την τεχνογνωσία μιας τράπεζας που πρωτοστατεί στον ψηφιακό μετασχηματισμό στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.